Gadżety reklamowe niegdyś były nieodłącznym elementem kształtowania wizerunku marki oraz nawiązywania relacji z klientem. W momencie, gdy przez rozwój technologii wiele działań marketingowych zostało przeniesionych od internetu, dużo firm zapomniało o tego typu promocji swojego biznesu i coraz rzadziej można spotkać się z gadżetami reklamowymi. Nie jest to do końca dobry pomysł, ponieważ gadżety reklamowe mogą zrobić naprawdę wiele dla Twojego biznesu nawet w dobie marketingu internetowego. Dlaczego warto inwestować w gadżety reklamowe Warszawa i jaka właściwie pełnią one funkcję? Odpowiadamy!
Rola gadżetów reklamowych w marketingu
Rozdawanie gadżetów reklamowych to jedna ze starszych form reklamy, która mimo upływu lat cały czas wygląda podobnie. Polega to na wręczaniu upominków klientom (obecnym i potencjalnym) oraz kontrahentom. Ma to na celu budowanie bezpośredniej relacji z człowiekiem, które w późniejszym czasie mogą przerodzić się w stałą współpracę. W taki sposób możesz zwiększyć sprzedaż w swojej firmie, ale także poprawić wizerunek marki. Osoba, która otrzyma od Ciebie upominek, będzie w pewnym rodzaju obcować z marką na co dzień, a w jej głowie pogłębi się świadomość o jej istnieniu.
Do najpopularniejszych gadżetów reklamowych można zaliczyć: długopisy, notesy, kalendarze, zapalniczki, nośniki pamięci, kubki, torby, breloczki, zegary na ścianę, przedmioty antystresowe. To jaki rodzaj gadżetu wybierzesz, zależy od tego, jak chcesz zostać zapamiętany przez obdarowywaną osobę. Zasada jest prosta – im bardziej użyteczny i funkcjonalny gadżet, tym lepiej. Istnieje wtedy szansa, że gadżet będzie często używany i zauważony przez większą liczbę osób.
Dlaczego warto zainwestować w gadżety reklamowe?
Korzystanie z gadżetów reklamowych może przynieść Twojej firmie naprawdę sporo korzyści. Po pierwsze możesz mieć pretekst do nawiązania rozmowy z klientem lub kontrahentem. Dzięki wręczeniu gadżetu skracasz dystans i masz pretekst do zaprezentowania oferty czy wymiany wizytówkami. Oczywiście budujesz też pozytywny wizerunek marki, jeśli gadżet, który oferujesz, jest dobrej jakości. Warto zadbać o to, aby logo na upominku było widoczne, ale też niezbyt nachalne.
Niewątpliwą zaletą gadżetów reklamowych jest też to, że osoba, która go otrzyma, może stać się „reklamą” firmy. Jak to możliwe? Otóż osoba, która będzie się posługiwała na co dzień gadżetem reklamowym, może zdradzić innym osobom, skąd ma daną rzecz i co oznacza logo, które się na niej znajduje. Dzięki temu więcej osób dowie się o istnieniu Twojego biznesu.