Canvas, to słowo, które tłumaczone z języka angielskiego na polski, oznacza “brezentowy”. Czym jest to kojarzące się z tkaniną, czymś mocnym i grubym, słowo gdy powiążemy je z malarstwem, obrazami i reprodukcjami znanych powszechnie mistrzów?
APLIKACJA W ROLI MALARSKIEGO PŁÓTNA.
Z reguły jest tak, że zanim malarz zdecyduje się na namalowanie obrazu, najpierw spotyka się z nim w swojej wyobraźni. Brezentowe płótno, to materiał, na który pracowicie przekłada to, co najpierw zobaczył i odtworzył w swojej głowie. Najpierw jest pomysł, a potem opracowywanie go w rzeczywistości. Podobnie jest ze zdjęciami. Fotografujemy zwykle to, co zwróci naszą szczególną uwagę.
Zatem dosłownie canvas, jest to gatunek płótna i typ materiału z jakiego zostało ono wykonane. Dla programów, których zwykle używamy do obróbki zdjęć, ma to ważne znaczenie i związane jest z silną symboliką, ponieważ Canvas to nowy typ języka HTML, pozwalającego na dynamiczne skryptowanie dostępnych mu kształtów, którymi są renderowane kanwy bitmapowe.
Canva, to popularna i lubiana przez młodych, zdolnych ludzi aplikacja, służąca do fachowej i efektywnej obróbki zdjęć, wykonanych metodą cyfrową. Jest rodzajem narzędzia, umożliwiającego tworzenie szeroko zakrojonych projektów graficznych.
Komponenty, na których Canva głównie się opiera, to:
- obrazy,
- grafiki,
- fonty.
KIM SĄ TWÓRCY CANVA I JAKIE BYŁY POCZĄTKI APLIKACJI.
Twórcami tej aplikacji, są dwie osoby Melanie Perkins i Cliff Obrecht. Urodzona w 1987 roku Melanie Perkins, po sukcesie jaki spotkał współtworzoną przez nią aplikację, stała się jedną z najbogatszych kobiet w swoim rodzinnym kraju, którym jest Australia. Już jako nastolatka, Melanie rozwijała z zaangażowaniem swoje zainteresowania biznesowe. Studiując komunikację, psychologię i handel na Uniwersytecie Zachodnio Australijskim, po ukończeniu szkoły średniej, zajmowała się również udzielaniem korepetycji. O Cliffie Obrechtcie, nie wiadomo zbyt dużo, oprócz tego, że jest on na pewno parterem biznesowym i główną zaufaną osobą, Melanie Perkins. Faktem jest również to, że od samego początku Cliff Obrecht, aktywnie wspiera pomysły i pracę młodziutkiej Melanie oraz zajmuje ważne stanowiska, w prowadzonej przez nią firmie.
Prowadząc korepetycje, pani Perkins szybko zorientowała się, że niemałego kłopotu uczniom i studentom, dostarczają programy komputerowe, przeznaczone do projektowania grafiki. Jak się okazało, były one dla nich zbyt skomplikowane ze względu na swój profesjonalizm, wysoki poziom funkcji oraz szeroko rozbudowane możliwości zastosowania. I przede wszystkim, zabierały im zbyt wiele czasu. Przedsiębiorcza i pomysłowa Melanie Perkins, postanowiła wykorzystać te braki i ułatwić pracę osobom, które borykają się ze zdaniem egzaminów, zaliczeniem semestru czy kontynuacją swojej edukacji. Stworzyła dla nich program, który był o wiele łatwiejszy w obsłudze niż te, z którymi mieli oni do tej pory do czynienia. Tak rozpoczęła się współpraca Melanie Perkins z Cliffą Obrecht oraz projekt zwany Fusion Books.
PROJEKT FUSION BOOKS. FAZA WSTĘPNA CANVY.
Fusion Books, który był pierwowzorem Canvy, narodził się w 2007 roku.Program ten, umożliwiał uczniom stworzenie własnych projektów graficznych za pomocą prostego narzędzia jakim jest „przeciągnij i upuść”. Dodatkowo Fusion Books, była wyposażona w pokaźny zbiór szablonów wzorów, które można było zapełnić zdjęciami, ilustracjami i czcionkami. Początkowo Perkins chciała opracować oprogramowanie, które ułatwiłoby cały proces projektowania, ale ze względu na konkurencję z dużymi firmami i brak zasobów, doszła jednak do wniosku, że „nie wydaje się to logiczne”. Mimo to, w ciągu pięciu lat Fusion Books stało się największą firmą wydawniczą w Australii i rozszerzyła swoje działania na Francję. Melanie Perkins i Cliffowi Obrechta, zaczęło sprzyjać szczęście.
W 2011 roku, ich pomysłem zainteresował się bogaty inwestor Biil Tai. Od tego momentu, dwójka twórców Canva, zaczęła obracać się w towarzystwie osób, zajmujących się realizowaniem i pracą nad poważnymi projektami informatycznymi. Dzięki temu, udało im się trafić i poznać Camerona Adamsa, który był byłym pracownikiem Google Inc. W niedługim czasie, Adams zgodził się na współpracę przy tworzeniu aplikacji Canva i został jej dyrektorem ds. produkcji. Dopiero dzięki jego zaangażowaniu, aplikacja mogła nabrać ram, które do dziś dnia sobą prezentuje.