Katalogowanie, czyli proces w SEO

Katalogowanie, czyli proces w SEO

Jeśli interesujesz się SEO, z pewnością słyszałeś o katalogowaniu. Skuteczność tego procesu w ostatnim okresie spadła. By nie tracić czasu, najlepiej wykorzystywać najbardziej stabilne katalogi. Jak znaleźć te „naj”?

Cechy mocnego katalogu

Weźmy pod uwagę kilka wyznaczników, które oddziaływają na przydatność katalogu. W szczególności wiek – im starszy katalog, tym zwykle ma wyższy TrustRank oraz jest mocniej podlinkowany. Niekoniecznie trzeba przy tym patrzeć na PageRank, jaki stracił kilka lat temu swoje praktyczne zastosowanie, jednakże wysoki PR przenigdy jeszcze nikomu nie zaszkodził.

Dobry katalog powinien być fachowo podlinkowany – analizując tzn. backlinki skierujmy uwagę nie tylko na liczbę, ale dodatkowo na jakość oraz zróżnicowanie źródeł. Niczym wielkim jest przecież pozyskanie 1000000 odsyłaczy za pomocą „rumaka”.

Zastanawiając się nad wyborem katalogu powinno się sprawdzić jakość serwisów (wraz z ich opisami), które są w jego spisie. Logiczne jest wszakże, że zatwierdzając zduplikowane opisy oraz słabe strony katalog może wyłącznie stracić.
Prawidłowo jest również, gdy katalog posiada unikalną templatkę nie przypominającą tysiąc innych. W porządny design warto zainwestować, bowiem katalog powinien też być przydatny dla ludzi, a nie wyłącznie dla Google.

Płatny czy darmowy katalog

Zasadniczym czynnikiem jest też koszt zgłoszenia portalu. Darmowy katalog stron internetowych zazwyczaj odstaje od wersji premium z kilku oczywistych przyczyn. Po pierwsze – jeżeli ktoś za coś dostaje zapłatę, to bardziej się do tego przykłada. Płatne katalogi nie muszą walczyć z masą spamu, który niestety nie pomija bezpłatnego katalogu, przez co właściciel ma więcej czasu na przegląd portali oczekujących do akceptacji.

Puenta

Mimi to, że efekt katalogowania jest o wiele słabszy niż kilka lat temu, wielu specjalistów od SEO zaleca poświęcenie temu procesowi dwa tygodnie, w trakcie jakich wybierzemy grupę katalogów do jakich warto dodać promowany portal.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *