Pozyskiwanie klienta przez aplikacje webowe

Pozyskiwanie klienta przez aplikacje webowe

Obecnie aplikacje internetowe oferują naprawdę dużo możliwości – aplikacjami internetowymi są między innymi popularne serwisy aukcyjne, jak na przykład Allegro, ale również darmowe kreatory do przygotowywania prezentacji online, jak na przykład Prezi czy PowerPoint online. Dodatkowo aplikacje internetowe są w stanie realnie zwiększać sprzedaż i mają pozytywny wpływ na wizerunek firmy.

Obecnie wiele firm wykorzystuje aplikacje webowe do zachęcania swoich użytkowników do korzystania z określonych usług. Tak naprawdę dzięki wzbudzeniu zaangażowania użytkownicy są w stanie skojarzyć daną firmę z czymś pozytywnym, niestandardowym i oryginalnym, co przekłada się nie tylko na branding marki, ale również na jej sprzedaż (użytkownik chętniej kupi produkt czy usługę w firmie, która mu się dobrze kojarzy). Dodatkowo dzięki aplikacjom internetowym firmy sprawiają, że są lepiej i szybciej zapamiętywane, niż ich konkurencji, którzy z tego typu rozwiązań nie korzystają.

Przykładem może tutaj być Inea, dostawca usług telewizyjnych i internetowych z Poznania. Inea, przy okazji promowania puszczenia nowego serialu w ich telewizji, Gry o Tron, postanowiła wykorzystać aplikację internetową, która umożliwiała użytkownikom zmianę swojego zdjęcia profilowego z Facebooka na zdjęcie z podpisem z wybranego domu z Gry o Tron. Co ważniejsze – Inea udostępniła tę aplikację webową całkowicie za darmo. Dzięki temu każdy użytkownik, który natknął się na post sponsorowany Inei na Facebooku, mógł całkowicie za darmo zmienić swoje zdjęcie na zdjęcie z podpisem np. „hear my roar” – czyli zawołanie domu Lannisterów czy „winter is coming” – zawołanie rodowe z domu Starków. Oczywiście tych podpisów było dużo więcej, z każdego popularniejszego domu w Grze o Tron. Popularność tej aplikacji webowej przerosła oczekiwania Inei głównie dlatego, że akurat mocno promowali się na Facebooku, a też dlatego, że była całkowicie darmowa. Tym chętniej użytkownicy z niej korzystali.

Dzięki takim zabiegom można zwiększyć ruch nie tylko na fanpage’u firmy, ale również na stronie internetowej. W dość ciekawy i niestandardowy sposób marka poinformowała o emisji serialu, który wciąż jest bardzo popularny, a na dodatek dała całkowicie za darmo coś od siebie. Tak naprawdę była to jedna z prostszych aplikacji internetowych, ponieważ jedyne co robiła, to dodawała wybrany przez użytkownika podpis z grafiką – na rynku są obecnie bardziej skomplikowane aplikacje w tym stylu, jak np. całkowita zmiana zdjęcia profilowego. Również w przypadku Gry o Tron została wypuszczona aplikacja, która zmieniała twarz użytkownika na twarz Białego Wędrowcy z Gry o Tron. Była to promocja nowego sezonu serialu.

Podobną rzec robi Facebook z tak zwanymi nakładkami na zdjęcia profilowe z różnych ważniejszych okazji. Jak widać wykorzystanie aplikacji internetowych jest ogromne i zależy tylko od fantazji i wyobraźni osoby, która wymyśla projekt. Istnieją oczywiście ograniczenia techniczne, jednak jak widać na niektórych przykładach, najprostsze rozwiązania czasami są najlepsze.

Dodaj komentarz