Co najczęściej psuje się w smartfonach?

Co najczęściej psuje się w smartfonach?

Smartfony to urządzenia stosunkowo delikatne, nawet jak na elektronikę użytkową. Są podatne na uszkodzenia mechaniczne, zdarzają im się też innego rodzaju uszkodzenia, a do tego są one w niemal ciągłym użyciu, co jeszcze bardziej zwiększa prawdopodobieństwo wystąpienia jakiejś usterki.

Najczęstsze przyczyny awarii smartfonów

Jednym z najczęściej spotykanych problemów ze smartfonami jest oczywiście uszkodzenie ekranu. Trzeba przy tym wskazać, że znacznie tańsza będzie naprawa samej szyby, a więcej zapłacimy, jeśli uszkodzony został cały wyświetlacz LCD, a nie tylko szyba. Chociaż ekrany smartfonów w teorii są coraz bardziej odporne, to w praktyce wciąż przypadkowe upuszczenie telefonu na chodnik czy podłogę może w wielu przypadkach skończyć się tragicznie.

Inne elementy, które często ulegają uszkodzeniu i mogą utrudnić lub uniemożliwić korzystanie ze smartfona, to przycisk power, port USB (który, jeśli nie działa, uniemożliwia przewodowe ładowanie smartfona), wyjście audio i głośnik. Przyczynami awarii może być czysty przypadek, ale też zalanie, ubrudzenie (na przykład do portu USB wpaść może piasek czy inne drobne elementy) czy silny wstrząs.

Zdarzają się także awarie oprogramowania smartfona, przykładowo po dużej aktualizacji, ale nie tylko. Ich naprawa na szczęście nie należy do najdroższych, więc warto zlecić jej wykonanie profesjonaliście. Samodzielne próby naprawy smartfona, czy to właśnie w zakresie oprogramowania, czy uszkodzonego ekranu lub innych elementów, często mogą zakończyć się niepowodzeniem i tylko jeszcze bardziej pogorszyć stan smartfona.

Co robić w razie awarii?

Jeśli smartfon jest jeszcze w dobrym stanie i nie chcemy bądź nie możemy kupić nowego, z pewnością przyjdzie nam w takiej sytuacji do głowy, aby go naprawić. W takiej sytuacji należy znaleźć dobry Samsung serwis telefonów Warszawa, który zajmie się szybką i bezproblemową naprawą sprzętu, począwszy od drobnych usterek, po duże uszkodzenia.

Cena takiej usługi, a także czas jej wykonania, zależne są od tego, jak czasochłonna będzie naprawa, a także od kosztów części zamiennych (droższa będzie więc na przykład naprawa ekranu, a znacznie tańsza – portu USB lub przycisku Power). Naprawiane są zarówno droższe i nowsze modele, jak i bardziej budżetowe smartfony sprzed kilku lat.

W przypadku, kiedy obowiązuje jeszcze gwarancja, można z niej skorzystać, aczkolwiek należy wskazać, że nie obejmuje ona wad spowodowanych przez użytkownika. Jeśli więc przypadkowo upuścimy smartfona i rozbijemy ekran, zazwyczaj nie zostanie nam on wymieniony za darmo. Autoryzowany serwis co prawda może dokonać wymiany, ale wystawi za to rachunek.

Dodaj komentarz