Czy da się zintegrować Gmail z systemem CRM?

Czy da się zintegrować Gmail z systemem CRM?

Coraz więcej firm, nie tylko dużych, ale również i tych mniejszych, decyduje się na korzystanie z systemów CRM (Customer Relationship Management), czyli systemów do zarządzania relacjami z klientami. Żeby jednak taki system działał maksymalnie wydajnie, konieczne jest, aby były do niego wprowadzane dane ze wszystkich najważniejszych źródeł (a najlepiej ze wszystkich ogółem).

Takim źródłem może być na przykład skrzynka mailowa, zarówno, jeśli chodzi o kontakty, jak i o logi wiadomości wymienianych z klientami. Najpopularniejszą skrzynką e-mailową na świecie jest Gmail, więc to na jego temat często pojawiają się pytania w tym zakresie. Czy da się zintegrować Gmail z systemem CRM? Jak to zrobić (i czy warto)? Odpowiadamy!

Integracja z systemem CRM bywa bardzo prosta

Zazwyczaj integracja skrzynki e-mailowej, w tym wypadku Gmaila, z systemem do zarządzania relacjami z klientem nie powinna stanowić problemu. To, jak dokładnie będzie ona przebiegać i jakie kroki trzeba będzie wykonać zależy w dużej mierze od tego, z jakim systemem CRM mamy do czynienia.

W przypadku niektórych z nich, jak na przykład systemu HubSpot, który jest jednym z najpopularniejszych systemów tego typu, będzie to bardzo proste. Właśnie w przypadku tego CRM Gmail pozwala na szybką i sprawną integrację za pomocą specjalnej wtyczki. Żeby z niej skorzystać, wystarczy wybrać, gdzie mamy skrzynkę e-mail (wtyczka obsługuje nie tylko Gmaila, ale też m.in. Outlooka) i zalogować się.

Cały proces trwa zaledwie chwilę, a dzięki niemu wszystkie najważniejsze informacje będą przekazywane przez Gmail do systemu CRM całkowicie automatycznie. Mowa tutaj między innymi o danych dotyczących osób, z którymi się kontaktujemy oraz wysyłanych i odbieranych wiadomości. Ogromne znaczenie mają na przykład informacje odnośnie do tego, ile osób otworzyło danego maila. Dzięki temu można znacznie łatwiej i skuteczniej określić efektywność prowadzonych kampanii mailingowych.

Czy warto zintegrować Gmaila z systemem CRM?

Jeśli mamy taką możliwość, integracja Gmaila z systemem CRM to bardzo dobry pomysł, zwłaszcza biorąc pod uwagę, że trwa to zazwyczaj tak krótko. Wbrew pozorom mailing nie traci znaczenia, jeśli chodzi o działania marketingowe i sprzedażowe.

Dlatego też wszystkie związane z nim aktywności powinny być precyzyjnie śledzone i katalogowane, aby można było je analizować i wykorzystywać do jeszcze lepszego i skuteczniejszego zarządzania relacjami z klientem. Samodzielne wprowadzanie danych mailingowych to jednak bardzo czasochłonne i uciążliwe zadanie, więc integracja z systemem CRM, aby były one przekazywane automatycznie, to najlepsze wyjście.

Dodaj komentarz