Czy gadżety reklamowe to dobry sposób na promocję firmy?

Czy gadżety reklamowe to dobry sposób na promocję firmy?

Gadżety reklamowe to małe i niepozorne przedmioty, które niosą w sobie potężną moc reklamy. Mimo upływu lat wciąż są postrzegane jako ważny element promocji firmy, który pozwala niewielkim kosztem wpłynąć na decyzję zakupową konsumenta. Co więcej, niewielkie przedmioty zawierające logo Twojej firmy lub marki są również nośnikiem reklamy, który obdarowana osoba może zabrać niemal w każde miejsce.

Gadżety reklamowe – kto wpadł na pomysł wykorzystywania ich w promocji biznesu?

Kilkadziesiąt lat temu, amerykański profesor psychologii – Robert Cialdini – opracował  strategię marketingową. Wykorzystywana jest ona po dziś dzień w kampaniach promocyjnych. Zakłada, że to właśnie relacje pomiędzy firmą, a jej otoczeniem wpływają na atrakcyjność i popularność firmy na rynku. Aby relacje te były pozytywne, nie wystarczy samo dobre i uczciwe traktowanie klientów, czy próba sprostania ich potrzebom. Równie ważne jest nagradzanie klientów za to, że po prostu są lub sprawianie im drobnych przyjemności np. poprzez wręczenie upominku.

Wręczona rzecz – zwłaszcza praktyczna – tworzy w głowie klienta pozytywne skojarzenie. Efektem jest kojarzenie Twojej firmy z czymś miłym, przyjemnym, czy użytecznym. Obdarowany czuje się w obowiązku wynagrodzić dobro, które sprawiłeś. W efekcie klient: dokonuje zakupu w Twoim sklepie, zamieszcza pozytywną opinię w sieci, albo poleca Twoje produkty lub usługi swoim znajomym lub rodzinie. Dobro, które dajesz, wraca zatem i przyczynia się do Twojego zysku. Tworzysz silnie związaną społeczność, która utożsamia Twoją firmę z dobrocią i hojnością. A do takich firm klienci najchętniej wracają.

Idealny gadżet reklamowy to przedmiot praktyczny!

Wybór właściwego gadżetu reklamowego nie powinien być przypadkowy. Z jednej strony powinien wyróżniać się dobrą jakością i odpowiednią prezencją. Z drugiej powinien być  rzeczą, która się spodoba i będzie używana. Praktyczna rzecz nie będzie leżała na dnie szuflady biurka, lecz będzie niemal zawsze przy obdarowanym.

Jeżeli chodzi o wybór gadżetu reklamowego, to przedsiębiorcy najczęściej stawiają na artykuły biurowe. Są to wszelkiego rodzaju karteczki, notatniki, długopisy, kubki, czy smycze do kluczy. Jeśli jednak chcesz się wyróżnić i sprawić, aby Twój gadżet miał większą wartość dla obdarowanego, warto pomyśleć np. nad zakupem kubka termicznego, materiałowej torby zakupowej, czy gadżetu rowerowego lub plażowego. Oczywiście przedmiot powinien być wzbogacony o estetyczne logo Twojej firmy, którym może zainteresować się otoczenie. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.