Enterprise Service Management – w jakich działach się sprawdzi?

Enterprise Service Management – w jakich działach się sprawdzi?

Oprogramowanie Enterprise Service Management to coś, do czego pracownicy wielu firm spoza działu IT w pierwszej chwili podchodzą nieufnie. Wynika to jednak nie z wad tego typu oprogramowania, a po prostu z niewiedzy na temat jego benefitów dla poszczególnych gałęzi firmy, w tym również tych niezwiązanych z informatyką.

Warto dowiedzieć się więcej na ten temat, ponieważ dobre dobrane produkty ESM mogą znacząco usprawnić procesy w firmie i w związku z tym poprawić jej wydajność. W takim razie, w jakich działach przyda się oprogramowanie Enterprise Service Managament i w czym może ono właściwie pomóc?

ESM przyda się nie tylko działowi IT

ESM jest kojarzone z działem IT dlatego, że powstało ono z inspiracji ITSM, czyli produktami do zarządzania usługami właśnie w dziale IT. Jednak sam fakt, że jakieś funkcje usprawniały pracę informatyków i były dla nich przydatne, nie znaczy, że będą one bezużyteczne dla innych działów firmy. Przeciwnie – okazuje się, że wiele funkcjonalności stworzonych z myślą o informatykach sprawdza się doskonale także na przykład w dziale marketingu czy prawnym.

Niekiedy muszą one oczywiście zostać dostosowane w odpowiedni sposób, ale ogółem mówiąc, są one bardzo skuteczne. Wynika to z tego, że tak naprawdę różne działy w firmie spotykają się często z podobnymi problemami. Rozwiązywanie problemów i incydentów, zarządzanie relacjami z klientami, zarządzanie wiedzą i inne tego typu zadania w nieco różnych formach występują nie tylko w dziale IT, ale także w wielu innych.

Co więcej, jeśli wszystkie kluczowe działy firmy korzystają z tego samego oprogramowania, łatwiej jest im kolaborować i kontaktować się ze sobą, ponieważ nie trzeba w tym celu otwierać zewnętrznych narzędzi. Mniejsze jest też ryzyko, że jakaś wiadomość zostanie pominięta.

Nie należy bać się automatyzacji

Pracownicy innych działów niż IT często niechętnie podchodzą do wszelkiego rodzaju automatyzacji, bojąc się, że może ona doprowadzić do redukcji ich stanowisk pracy. Nie da się ukryć, że oprogramowanie Enterprise Service Management automatyzuje i ułatwia pewne zadania, ale nie jest to wcale zagrożeniem dla pracowników.

Jest to dla nich spore ułatwienie. Mogą oni zajmować się ważniejszymi, bardziej angażującymi sprawami, a pewne powtarzalne, trywialne zadania wykona za nich oprogramowanie. Na dłuższą metę dzięki temu są oni w stanie zrobić więcej i pracować znacznie lepiej oraz wydajniej. Zastanawiasz się, jaki system Enterprise Service Management wybrać? Opcji jest sporo, natomiast warto wspomnieć, że wiele produktów ESM oferuje dedykowane rozwiązania dla poszczególnych branż, co pozwala osiągnąć jeszcze lepsze efekty.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.